Regeneracja gwintu

Przed instalacją linki sprzęgła wyczytałem w serwisówce, że należy wyregulować samo sprzęgło, śrubą znajdującą się po lewej stronie silnika, pod deklem zębatki zdawczej. Regulacja nic nie dała, śruba przy wykręcaniu wyszła razem z gwintem bloku silnika!

WP_20150530_09_45_20_Pro.resized

Zbladłem… teoretycznie nie dało się tego naprawić bez rozpoławiania silnika. Na szczęście w 2015 roku każdy motocyklowy dłubacz oprócz narzędzi ma też wujka googla. G. powiedział, że nie jeden Niemiec z forum SR miał taki kłopot i jest na to sposób! Po przewertowaniu forum zakupiłem zestaw do regeneracji gwintów 12×1,25mm, chiński odpowiednik RECOIL. Sprężynki w zestawie były za długie, należało je przyciąć do wymiarów jakie miał oryginalny gwint w bloku silnika.

WP_20150530_09_45_07_Pro.resized

Dalej postępowałem zgodnie z instrukcją, z jednym małym wyjątkiem – zarówno gwintownik jak i wiertło, nasmarowałem obficie gęstym smarem, tak aby wszystkie powstałe przy tej operacji opiłki nie trafiły do wnętrza silnika, dodatkowo w otwór wałka włożyłem również wysmarowaną szmatę.

WP_20150530_09_58_24_Pro.resized

Operacja bardzo stresująca, niemniej jednak udana! Nowy gwint wygląda i co najważniejsze działa wspaniale.

WP_20150530_10_11_06_Pro.resized

WP_20150530_10_30_50_Pro.resized Ważna sprawa, nakrętkę kontrującą regulatora (patrz zdjęcie powyżej) dokręcamy z siłą max 12Nm, obędzie się wtedy bez regeneracji i stresów!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s